Gekke tijden zijn het, hoewel alle Corona-maatregelen langzaamaan steeds meer versoepeld worden, is het nog verre van ‘normaal’. Geldt dit ook ook voor jouw onderneming? Back to the basics: hieronder heb ik wat practische tips beschreven om vandaag meteen mee aan de slag te gaan.

1. Check je website

De wereld heeft Online een boost gemaakt. Klopt alles nog op jouw site? Staan al jouw producten en diensten erop of moeten er juist een paar vanaf? Heb je al een inschrijfformulier voor je nieuwsbrief op je website waar mensen uh … (toekomstige) klanten zich kunnen inschrijven? Nee, dan direct doen. Richt dan ook meteen je e-mailmarketingsysteem goed in (denk aan Mailchimp, Laposta, Active Campaign enz.). Enne… is Copyright en jaartal actueel?

2. Check je socials

Wanneer heb je voor het laatst je pagina aangepast of iets gepost? Now is the time! Klopt het nog wat er staat? Is je dienst- en/of productaanbod veranderd? Pas het aan. Kan je Bio op Insta wel een #hastag en Emoij gebruiken? Search voor wat ideeën en maak een fancy Bio! Toe aan een nieuwe foto of banner voor je zakelijke pagina? Extra tip: verdiep je ook eens in socials waar je nog niet bekend mee bent (YouTube, Pinterest enz.). Wie weet zit jouw doelgroep daar inmiddels ook. 

3. Leren, leren, leren

Wil je al een tijdje een cursus volgen of over een bepaald onderwerp meer weten? Je hebt er nu de tijd voor. Volg een online cursus/training/webinar, gewoon vanaf je eigen thuiswerkplek. Ik heb er de afgelopen weken ook verschillende gevolgd . Inspirerend! 

4. Beter vindbaar

Wel een website, maar nog geen Google mijn bedrijf? Maak een Google bedrijfspagina aan. Hiermee ben je beter vindbaar; handig nu veel mensen thuiszitten en de hele dag op internet surfen. Na de aanmelding krijg je een verificatiecode toegestuurd waarmee je de bedrijfspagina activeert. Vul alle gegevens in en voeg een foto of foto’s toe voor de herkenbaarheid.

Extra tip: vraag je klanten om een review op je Google bedrijfspagina achter te laten, hoe meer hoe beter! Let op dat ze hiervoor zelf ook een Google account moeten hebben. Ga actief met de reviews om; reageer op de review als deze geplaatst is (Google interactie).

6. Handige online tools

De afgelopen hebben we allemaal ervaren hoe belangrijk de digitale wereld voor ons is. And… ‘It’s here to stay’.  Thuiswerken, digitaal contact en tools. We kunnen er niet meer omheen. Was jij hier al ‘ handig’ mee?

Tools als ZOOM, Microsoft Teams, Google Meet, Skype, Whereby, maar ook Webinar tools bijvoorbeeld Webinargeek en natuurlijk Facetimen (video bellen) heb je de afgelopen tijd vast vaak gebruikt om je klanten of doelgroep te bereiken. 

Succes met deze tips, laat me weten als ik je ergens bij kan helpen!

Liefs, Valérie 

Achtergrondfoto voor website Efficiënte Assistente
Terug naar blog